Aurinkoenergiayritys Solnet Green Energy uuteen kasvuun 15 miljoonan euron rahoituksen turvin

Älykkäitä aurinkoenergialaitoksia liike- ja teollisiin kohteisiin toimittava ja niille ylläpito- ja huoltopalveluita tarjoava Solnet Green Energy on kerännyt 15 miljoonan euron rahoituskierroksen. Kerätty kasvurahoitus mahdollistaa suomalaisen yrityksen liiketoiminnan laajentumisen sekä kotimarkkinoilla että erityisesti nopeimmin kasvavilla markkinoilla Euroopassa.

Solnetin toimittamien laitoksien älykkyys muodostuu antureista, suojauksista ja automatiikasta sekä pilvipalveluna tarjottavasta optimointi-, ohjaus- ja seurantaominaisuuksista.

”Sijoituksemme Solnetiin edistää erinomaisesti Tesin Uusiutuva energia ja energiatehokkuus -vaikuttavuusteemaa ja kestävän kehityksen tavoitteita. Se tukee myös hiilineutraaliuden ja energiaomavaraisuuden saavuttamista Suomessa ja Euroopassa. Haluamme olla vauhdittamassa Solnetin vahvaa kasvua ja kansainvälistymistä eurooppalaisilla avainmarkkinoilla”, sanoo Heli Kerminen, sijoitusjohtaja Tesillä.

Rahoituskierrosta johti sijoituksellaan Elite Alfred Berg Private Equity (EAB PE). Tesi teki vuonna 2014 perustettuun yritykseen ensisijoituksensa.

Heli Kerminen, sijoitusjohtaja
heli.kerminen@tesi.fi
+358 40 077 2833

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII