Holiday Club ja Mahindra Holidays kasvavat yhdessä yhdeksi maailman suurimmista viikko-osakealan toimijoista

Kuva: Holiday Club

Mahindra Holidays & Resorts, joka on osa maailmanlaajuista Mahindra & Mahindra -teollisuuskonsernia, on omistanut Holiday Clubista jo aiemmin 23,3 prosenttia. Lisäinvestoinnin arvo on noin 28 miljoonaa euroa. Holiday Clubin suomalaisiksi omistajiksi jäävät edelleen Fennia-konserni ja yrityksen toimiva johto, joka on sitoutunut jatkamaan yrityksen kehittämistä. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

”Olemme tyytyväisiä, että Mahindra Holidays & Resorts päätti käyttää optionsa ja kasvattaa omistustaan Holiday Clubissa. Lähes 30-vuotisen historiamme aikana Holiday Clubin merkittävinä omistajina ovat olleet lähinnä pääomasijoittajat. Nyt saimme mukaan vahvan toimialaosaajan kehittämään toimintaamme paitsi Suomessa myös Euroopassa ja muilla kansainvälisillä markkinoilla. Suomalaisille viikko-osakkaille muutos merkitsee laadukkaita ja entistä monipuolisempia lomailumahdollisuuksia”, toteaa Holiday Clubin toimitusjohtaja Vesa Tengman.

Mahindra Holidays & Resortsin hallituksen puheenjohtaja Arun Nanda toteaa olevansa erittäin tyytyväinen yrityksensä päätökseen: ”Kokemuksemme yhteistyöstä viimeisen vuoden ajalta vakuuttaa meidät siitä, että Holiday Club on oikea kumppani hakiessamme kasvua kansainvälisiltä markkinoilta. Tällä investoinnilla Mahindra Holidaysista tulee maailman suurin viikko-osakealan toimija Yhdysvaltojen ulkopuolella ja viidenneksi suurin koko maailmassa.”

Vesa Tengman, toimitusjohtaja, Holiday Club Resorts Oy,
puh. +358 500 421 515, etunimi.sukunimi@holidayclub.fi

Arun Nanda, hallituksen puheenjohtaja, Mahindra Holidays & Resorts India Limited, NANDA.ARUN@mahindra.com

Holiday Club Resorts Oy on Euroopan johtava viikko-osakeyritys ja merkittävä vapaa-ajan asumisen ja matkailun toimija. Holiday Club Resorts Oy:llä on 30 lomakohdetta ja 1 700 loma-asuntoa. Kohteista kuudessa on loma-asuntojen lisäksi myös kylpylähotelli. Yhdeksän kohdetta sijaitsee Suomen ulkopuolella Ruotsissa, Espanjan aurinkorannikolla ja Kanariansaarilla. Holiday Clubilla on noin 50 000 viikko-osakasperhettä.Tilikaudella 2013–14 konsernin liikevaihto oli 123 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli 722 henkilöä. Yrityksen nykyisiä omistajia ovat yhtiön toimiva johto, Varma, Suomen Teollisuussijoitus Oy, Ilmarinen, Fennia-konserni ja ryhmä suomalaisia yksityissijoittajia. Lisätietoja: www.holidayclub.fi