Kestävää kehitystä edistäviin sijoituksiin erikoistunut Pale Blue Dot kerännyt 87 miljoonan euron rahaston

Ruotsalaislähtöinen Pale Blue Dot on kerännyt ensimmäisen, varhaisen ja siemenvaiheen pohjoiseurooppalaisiin teknologiayrityksiin sijoittavan rahastonsa 87 miljoonan euron koossa. Rahasto on erikoistunut kestävää kehitystä edistäviin, vaikuttaviin sijoituksiin. Vastuullisuus ja vaikuttavuus ovatkin hallinnoijan toiminnan ytimessä.

Koska suomalaisesta pääomamarkkinasta puuttuu vastaava toimija, Pale Blue Dot täydentää kapeikkoia erikoistumisellaan ja osaamisellaan. Sen lisäksi että tuore rahasto etsii suomalaisia sijoituskohteita, on tiimissä myös suomalaistaustaa.

Matias Kaila, johtaja, rahastosijoitukset
matias.kaila@tesi.fi

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,1 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII