Kim Höijer Tesin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Kim Höijer, Tesin uusi talousjohtaja

KTM, MBA Kim Höijer on nimitetty Tesin (Suomen Teollisuussijoitus) talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.10.2024 alkaen.  Tesin nykyinen talousjohtaja Gösta Holmqvist on jäämässä eläkkeelle vuonna 2025.

Kimillä on laaja ja pitkä kokemus talousjohtamisen tehtävistä. Hän siirtyy Tesille valtion erityistehtäväyhtiö Erillisverkoista, jossa hän on toiminut talousjohtajana vuodesta 2020.

Tesi on siirtymässä kohti uutta vaihetta, jossa sen rooli vahvistuu entisestään. On upea saada Kim monipuolisena talous- ja sijoitustoiminnan osaajana mukaan tähän prosessiin uuden vaiheen kynnyksellä”, sanoo Tesin toimitusjohtaja Pia Santavirta.

Odotan innolla töiden aloittamista Tesin ammattitaitoisten kollegojen joukossa. On hienoa päästä mukaan tukemaan suomalaisten yritysten kestävää kasvua”, sanoo Höijer.

Kim Höijerin kuva

Lisätiedot:

Pia Santavirta, toimitusjohtaja, +358 40 546 7749
Kim Höijer, talousjohtaja 1.10.2024 alkaen, +358 50 506 5666

Viestinnän yhteys: Susanna Aaltonen, viestintäjohtaja, +358 40 593 4221

Tesi(Suomen Teollisuussijoitus Oy) on Suomen valtion pääomasijoitusyhtiö, jolla on talouden kasvuun ja uudistumiseen sekä investointien edistämiseen keskittyvä teollisuuspoliittinen tehtävä.Sijoitamme markkinaehtoisesti pääomasijoitusrahastoihin ja suoraan kasvuyrityksiin. tesi.fi | X (Twitter) | LinkedIn | Instagram | Bluesky | Threads | Uutiskirje