Silecsille noin 11 miljoonan euron sijoitus kansainvälisiltä sijoittajilta

Suomen Teollisuussijoituksen salkkuyhtiö Silecs on saanut noin 11 miljoonan euron sijoituksen aiemmilta sijoittajiltaan Tempo Capital Partnersilta (UK), Innovations Kapitalilta (Ruotsi), Teollisuussijoitukselta sekä uutena sijoittajana mukaan tulevalta EDBiltä, joka on Singaporen kansallinen pääomasijoittaja.

Silecs kehittää puolijohdeteollisuudelle erikoiskemikaaleja sekä pinnoitemateriaaleja, joita käytetään mm. taulutelevisioissa, digikameroissa, aurinkokennoissa, led-valosovelluksissa ja kulutuselektroniikan muistikorteissa. Silecsin asiakkaat ovat puolijohteiden ja kehittyneen elektroniikan valmistajia, joista merkittävä osa sijaitsee Kaukoidässä. Yhtiö on kasvanut merkittävästi viime vuosina, ja uuden sijoittajan kautta se saa lisää jalansijaa tärkeimmillä markkinoillaan Aasiassa.

”Olemme kiitollisia maailman johtavien puolijohdevalmistajien antamasta luottamuksesta, sekä niin vanhojen kuin uusien sijoittajien uskosta yhtiöömme. Sijoituskierros vahvistaa merkittävästi Silecsin globaalia liiketoimintaa ja edistää teknologiakehitystämme vastaamaan nopeasti muuttuvaa elektroniikkakenttää”, sanoo Silecsin toimitusjohtaja Teo Kok Whee.

”Silecsin strategiset liiketoiminnot Singaporessa ja yhteistyö maailmanluokan tutkimuslaitosten kanssa ankkuroi yhtiön Aasiaan ja antaa sille valmiudet edetä uusille käyttöalueille kuten ympäristöteknologiaan. Olemme mukana tukemassa yhtiötä tässä tärkeässä kehityksessä”, sanoo Silecsin hallitustyöhön osallistuva toimitusjohtaja Chu Swee Yeok EDBistä.

”Tämä on merkittävä rahoituskierros suomalaiselle kasvuyritykselle. On hienoa saada yritykseen lisää kansainvälistä ja erityisesti Aasian markkinaa tuntevaa osaamista uuden sijoittajakumppanin kautta”, sanoo johtaja Henri Grundstén Teollisuussijoituksesta.

Yhtiö työllistää 30 henkilöä Espoossa ja Singaporessa.

– talous- ja hallintojohtaja Hannu Hiillos, Silecs Oy, puh. 040 523 5383, hhiillos (at) silecs.com

– johtaja Henri Grundstén, Suomen Teollisuussijoitus Oy, puh. 050 431 0840, henri.grundsten (at) teollisuussijoitus.fi

Silecs kehittää materiaaleja mikroelektroniikkateollisuudelle, erityisesti puolijohteisiin ja litteisiin näyttöihin sekä aurinkoenergiasovelluksiin. Silecs:n pääasiakkaat sijaitsevat Koreassa, Taiwanissa, Japanissa, Singaporessa, USA:ssa ja Euroopassa. Vuonna 2001 perustetun Silecs:n pääkonttori sijaitsee Singaporessa ja tutkimus, tuotekehitys sekä maailmanluokan ISO 9001 ja ISO 14000 sertifioitu valmistus Espoossa. www.silecs.com

Suomen Teollisuussijoitus Oy on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka edistää pääomasijoitustoiminnan keinoin suomalaista yritystoimintaa, työllisyyttä ja talouden kasvua. Teollisuussijoitus sijoittaa pääomasijoitusrahastoihin ja suoraan kasvuyrityksiin. Pääomasijoituksia tarvitaan kohdeyritysten kasvun rahoitukseen, kansainvälistymiseen, yrityksistä versoviin uusiin liiketoimintahankkeisiin, merkittäviin teollisiin investointeihin sekä toimiala- ja yritysjärjestelyihin. Kohteena ovat kaikki toimialat. Yhtiö sijoittaa yhdessä yksityisten sijoittajien kanssa, enintään puolella sijoitettavasta pääomasta ja omistuksesta. Teollisuussijoituksen sijoitukset ovat yli 670 miljoonaa euroa. www.teollisuussijoitus.fi