Suomen Teollisuussijoitus Oy sijoitti 10 miljoonaa euroa hollantilaiseen bioalan rahastoon

Teollisuussijoitus antoi 10 miljoonan euron sijoitussitoumuksen hollantilaiselle Life Sciences Partners III -rahastolle. Rahaston ensimmäinen sulkeminen tapahtui 13.6.2005 65,2 miljoonan euron suuruisena.

Rahastoa hallinnoiva Life Sciences Partners (LSP) on bioteknologia-alaan erikoistunut pääomasijoitusyhtiö, joka on sijoittanut bioalalle jo viidentoista vuoden ajan. Life Sciences Partners III -rahastolla on aktiivinen Suomi-strategia, jonka mukaisesti rahasto pyrkii kanavoimaan varoja suomaisille bioalan yhtiöille joko suoraan tai erilaisten yritysjärjestelyjen kautta.

Life Sciences Partners III -rahaston suomalainen venture partner on Risto Miettunen. Risto Miettunen, 48, on toiminut useissa lääketieteellisen teknologian ja lääkealan yhtiöiden johtotehtävissä koti- ja ulkomailla. Hän on työskennellyt mm. Orion Pharman, Siemensin ja WM-Datan palveluksessa. Risto Miettunen on hankkinut kansainvälistä kokemusta Saksasta, Sveitsistä ja Ruotsista. Koulutukseltaan hän on lääketieteen tohtori.

Riitta Jääskeläinen, Suomen Teollisuussijoitus Oy, puh. (09) 6803 6814

Kimmo Viertola, Suomen Teollisuussijoitus Oy, puh. (09) 6803 6815