Tesin vastuullisen sijoittamisen periaatteet päivitetty

Tesin vastuullisen sijoittamisen periaatteet ovat päivitetty. Päivityksen myötä Tesin vastuullisen sijoittamisen periaatteita tarkennettiin ja niistä tehtiin läpinäkyvämpiä.

Tesi tavoittelee toiminnassaan mahdollisimman suurta positiivista yhteiskunnallista vaikuttavuutta, ja sijoitustoiminta on tässä keskeisessä roolissa.

YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteet (UN PRI, Principles of Responsible Investment) tarjoavat vastuullisen sijoittamisen globaalin viitekehyksen. Tesin vastuullisen sijoittamisen politiikka pohjautuu näihin periaatteisiin, ja olemme Tesillä sitoutuneet noudattamaan niitä toiminnassamme.

”Sijoituskohteen vastuullinen toimintatapa vaikuttaa myönteisesti sijoittajan riskeihin, tuottoihin ja sijoituskohteen arvonmuodostukseen ja on siten erittäin merkityksellinen sijoittajan näkökulmasta. Noudatamme vastuullisen sijoittamisen periaatteita kaikissa sijoitusluokissamme”, kertoo johtaja Heli Kerminen Tesiltä.

Katso lisää:

Tesin vastuullisen sijoittamisen periaatteet

Lisätiedot:

Heli Kerminen, johtaja, Tesi
heli.kerminen@tesi.fi

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII