Suomessa aktiivinen Trind julkistaa 55 miljoonan euron rahaston

Virolais-suomalainen pääomasijoitusyhtiö Trind.vc on julkistanut uuden, järjestyksessään toisen rahastonsa 55 miljoonan euron koossa. Tesin lisäksi muihin sijoittajiin lukeutuivat Euroopan investointirahasto (EIR), LHV Pension Funds sekä Swedbankin sijoitusyhtiö.

Tuore rahasto sijoittaa erityisesti startup-yrityksiin, jotka kehittävät suoraan kuluttajia ja yhteisöjä tavoittelevia business-to-consumer (B2C) -innovaatioita. Trind aikoo sijoittaa tuoreesta rahastostaan neljässä vuodessa 30–40 startupiin Suomessa, Baltian maissa ja muualla Euroopassa.

Trindin taustajoukot tuovat tuoreella rahastollaan verkostonsa ja B2C-osaamisensa suomalaisten yritysten kasvun ja kansainvälistymisen tueksi. Sen lisäksi hallinnoijalla on taustallaan kattava verkosto enkelisijoittajia, ja se nauttii arvostusta niiden keskuudessa. Trindillä on siksi myös tärkeä rooli suomalaisen enkeliverkoston ja vc-sijoittajien yhteistyön lisäämisessä”, sanoo Enni Rautio, sijoituspäällikkö Tesillä.

Tesi ei ole sijoittanut hallinnoijan aiempaan rahastoon.

Enni Rautio, sijoituspäällikkö, rahastosijoitukset
enni.rautio@tesi.fi
+358 45 137 3653

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII

Trind VC:n perustivat vuonna 2018 Tallinnassa Joel Aasmäe, Kimmo Irpola, Taavi Lepmets ja Ivar Siimar. Perustajakumppanit ovat työskennelleet yhdessä vuodesta 1999, ja he olivat mukana perustamassa Baltian ensimmäistä riskipääomarahastoa New Economy Venturesia. Trind VC:llä on toimistot Helsingissä, Tallinnassa ja Münchenissa.

Trind VC on sijoittanut muun muassa virolaiseen Fractoryyn, vuonna 2022 56 miljoonaa keränneeseen Ready Player Me -peliyritykseen, sekä suomalaisiin Neural DSP -yritykseen ja Jobillaan.