Älykkäitä latausratkaisuja tarjoava Virta kerännyt 85 miljoonan euron kasvurahoituksen

Älykkäitä latausratkaisuja tarjoavan Virran (Liikennevirta) tuore 85 miljoonan euron rahoituskierros lukeutuu alan suurimpiin viime vuosilta. Kasvurahoituksen turvin yhtiö kiihdyttää markkinakasvuaan Euroopan sekä Aasian ja Tyynenmeren markkinoilla.

Kierrosta johti ranskalainen pääomasijoittaja Jolt Capital. Muita sijoittajia Tesin lisäksi olivat E.ON. yhdessä Future Energy Venturesin kanssa, Helen Ventures, Vertex Growth Fund, Lahden Energia, Vantaan Energia sekä Kotkan Energia. Lisäksi kierrokseen sisältyy 20 miljoonan euron T&K-laina Business Finlandilta.

Virran alusta tuo yhteen sähköautoilijat, kattavan julkisen latauspisteiden verkoston ja energiajärjestelmän. Yhtiö on nopeimmin kasvava yhtiö alallaan Euroopassa, ja se on nimetty neljänä peräkkäisenä vuotena Financial Times -median Europe’s Fastest Growing Companies -listalle.

Virta tukee toiminnallaan sähköisen liikenteen ja uusiutuvan energian kasvua ja siten ajoneuvoliikenteestä aiheutuvien CO2-päästöjen vähentämistä ympäri maailmaa. Yhtiö on kehittänyt aktiivisesti kestäviä toimintatapoja ensisijoituksestamme lähtien, ja se on teknologinen edelläkävijä eurooppalaisessa latauspalveluiden markkinassa”, kommentoi Heli Kerminen, sijoitusjohtaja Tesillä.

Tesi teki ensisijoituksen yhtiöön vuonna 2021, jota seurasi jatkosijoitus vuonna 2022.

Heli Kerminen, sijoitusjohtaja
heli.kerminen@tesi.fi
+358 40 077 2833

Tesi haluaa nostaa Suomen uudistavan talouskasvun eturiviin. Kehitämme markkinaa ja toimimme aktiivisesti kasvavien suomalaisyritysten onnistumisen puolesta. Sijoitamme pääomasijoitusrahastoihin ja suoraan kasvuyrityksiin. Meiltä saat pitkäjänteistä apua, markkinatietoa, kärsivällistä rahaa ja osaavaa omistamista. tesi.fi | Twitter | LinkedIn | Uutiskirje