Nosto kehittää pilvipalveluna tarjottavaa markkinointiautomaation ratkaisua verkkokaupoille. Ratkaisun avulla verkkokaupat voivat parantaa asiakkaidensa asiointikokemusta personoimalla tekoälyteknologian avulla sisältöä ja tuotesuosituksia. Yritys on vauhdittanut kansainvälisen asiakaskuntansa myyntiä jo yli 10 miljardilla. Noston teknologiaa käyttävien verkkokauppojen keskimääräinen vuosittainen kasvuvauhti on 22 prosenttia, kun markkinoiden tyypillinen kasvu on noin 14 prosenttia. Yrityksen innovatiivinen ja patentoitu teknologia kiinnostaa erityisesti Pohjois-Amerikassa, jossa yhtiön kolmen edellisen vuoden kasvuvauhti on ollut 260%.
Nosto on kerännyt tähän mennessä kansainvälisiltä sijoittajilta yli 21 miljoonaa euroa teknologiansa kehittämiseen, tutkimukseen sekä laajentumiseen uusille markkinoille. Yhtiöllä on jo runsaat 2 500 asiakasta yli 100 maassa. Helsingin pääkonttorin lisäksi Nostolla on toimistot New Yorkissa, Los Angelesissa, Lontossa, Berliinissä, Pariisissa ja Tukholmassa.
”Olemme todella ylpeitä vauhdista, jolla globaali asiakaskuntamme on ottanut teknologiamme ja palvelumme käyttöön”, sanoo Noston uusi toimitusjohtaja Jim Löfgren, joka siirtyi yritykseen kesällä 2018 Klarnan Yhdysvaltojen toimitusjohtajan pestistä.
Rahoituskierroksen yhteydessä Nosto tiedottaa myös uusista tuotelanseerauksista:
”Uudet tuotteemme Onsite Content Personalization, ja Segmentation & Insights tuovat merkittäviä mahdollisuuksia verkkokaupan asiointikokemuksen ja brändikokemuksen parantamiseen sekä myynnin kasvattamiseen”, sanoo Löfgren. ”Olemme kiitollisia sijoittajillemme jatkuvasta luottamuksesta ja tuesta. Uuden sijoituksen avulla pystymme vauhdittamaan yrityksen kasvua entisestään ja ottamaan uusia harppauksia tekoälyteknologian kehittämisessä.”
”Verkkokauppamarkkina on vahvassa kasvussa sekä Euroopassa, Aasiassa että USA:ssa. Erottuakseen kilpailijoista verkkokauppiaat tarvitsevat älykkäämpiä ohjelmistoja ja palveluita tuekseen. Noston tekoälypohjainen personointiteknologia on yksi maailman parhaista, tuottaen merkittävää liikevaihdon kasvua verkkokauppiaille”, kertoo Tesin sijoitusjohtaja Keith Bonnici.
Lisätietoja:
Jim Löfgren, toimitusjohtaja, Nosto Solutions Oy
jim.lofgren@nosto.com
+1 646 404 3585
Carole Ginman
Marketing Manager Northern Europe, Nosto Solutions Oy
carole.ginman@nosto.com
+46 708 860498
Keith Bonnici, sijoitusjohtaja, Tesi
keith.bonnici@tesi.fi
+358 40 179 9584
Lokakuussa 2013 ensimmäisen tuotteensa julkaissut SaaS-palveluntarjoaja Nosto kehittää maailman nopeimmin kasvavaa verkkokaupan personointialustaa. Yritys käyttää tekoälyteknologiaa analysoidakseen kävijöiden käyttäytymistä verkkokaupassa reaaliajassa, sekä tarjoamalla kullekin verkkokaupan vierailijalle henkilökohtaisen ostokokemuksen. Nosto on tuottanut yli 10 miljardia lisämyyntiä sekä personoinut yli 25 miljardia ostokokemusta yli 2 500 verkkokaupalle yli 100 maassa. Noston toimipisteet ovat Helsingin päätoimiston lisäksi New Yorkissa, Los Angelesissa, Lontoossa, Berliinissä, Pariisissa ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.nosto.com.
Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on pääomasijoitusyhtiö, joka tekee kannattavaa ja vastuullista sijoitustoimintaa ja luo arvoa päivästä yksi. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 1,2 miljardia euroa ja sijoituskohteenamme on suoraan ja rahastojen kautta yli 700 yritystä. Autamme Suomen seuraavalle kasvun ja kansainvälistymisen tasolle. Seuraa menestystarinoita www.tesi.fi / dtg.tesi.fi / @TesiFII