Tesin harjoitteluohjelmalle loistavat arviot alumneilta

Elokuussa 2022 teetetyssä kyselyssä Tesin harjoitteluohjelma sai loistavat arviot ohjelman alumneilta. Harjoitteluohjelma sai vastaajilta yleisarvosanan 4,4/5. Kaikki kyselyyn vastanneet entiset harjoittelijat suosittelisivat ohjelmaa melko tai hyvin todennäköisesti.

Harjoittelijat ovat olleet tärkeä osa Tesin työyhteisöä jo vuodesta 2015 asti. Kysely lähetettiin kaikille harjoitteluohjelmansa 30.6.2022 mennessä Tesillä päättäneille harjoittelijoille. Vastausprosentiksi muodostui 93 % (25/27 vastaajaa). 21 vastaajaa oli tehnyt harjoittelunsa joko Tesin rahasto- tai suorien sijoitusten tiimeissä ja 7 vastaajaa kehitys- tai viestintätiimissä. Vastaajista 68 % oli miehiä ja 32 % naisia. Kysymyksiin vastattiin asteikolla 1–5.

- Tesin harjoittelijakysely 2022

Parhaat arviot Tesi sai työilmapiiristä, joustavuudesta sekä työn ja vapaa-ajan tasapainosta. Entiset harjoittelijat kokevat saaneensa Tesillä hyvän kokonaiskuvan suomalaisesta pääomasijoituskentästä ja Tesin roolista siinä. Tesin yhteishenkeä kehuttiin ja kyselyyn vastanneet kokivat olonsa tervetulleiksi Tesillä heti ensimmäisestä päivästä lähtien.

Tesin harjoitteluohjelma antaa myös hyvät eväät tulevaisuuteen. Lähes kaikki kyselyyn vastanneet kokevat, että harjoittelu Tesillä on antanut heille arvokasta työkokemusta ja auttanut uralla eteenpäin. Entiset Tesi-traineet ovatkin päätyneet mitä moninaisimpiin työpaikkoihin harjoittelunsa jälkeen, kuten muihin pääomasijoitusyhtiöihin, pankkeihin, konsulttitaloihin, kasvuyrityksiin sekä esimerkiksi Slushille.

Haku Tesin kevään 2023 harjoitteluohjelmiin on nyt alkanut. Haemme harjoittelijoita niin rahasto- ja suorien sijoitusten tiimeihimme (venture capital -sijoitukset sekä kasvu- ja teolliset sijoitukset) kuin kehitystiimiimme. Hakuaikaa on sunnuntaihin 25.9. asti.

Hae sijoitustiimien traineeksi
Hae kehitystiimin traineeksi

Töissä Tesillä: Uskalla kasvaa – me kasvamme kanssasi

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa.  www.tesi.fi | @TesiFII